Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden 

 

Ondernemingsgegevens

Dhondt Interieur NV – Dhondt leef mooi

Torhoutsesteenweg 100

8200 Brugge

info@dhondt.be
 

0032 50 40 00 10

BE 0865.787.950

RPR Brugge

 

Fortis IBAN BE47 0014 2868 2280 BIC GEBA BEBB

KBC IBAN BE41 7380 1249 2410 BIC KRED BEBB

 

 

Artikel 1: Algemene bepalingen

De e-commerce website van Dhondt Interieur], een NV met maatschappelijke zetel te Torhoutsesteenweg 100 – 8200 Brugge, BTW BE 0865.787.950, RPR Brugge, (hierna 'Dhondt') biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

 

Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Dhondt moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Dhondt aanvaard zijn.

 

 

 

Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen. Voor een verzending met een totaalwaarde onder de € 60,- wordt € 7.50 verzendingskost aangerekend.

 

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

Aanduiden van de prijs en prijswijzigingen worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid gedaan. Bij een kennelijke vergissing in de prijsweergave behouden wij steeds het recht om de bestelling eenzijdig te annuleren. We doen er alles om dergelijke menselijke en systeemfouten tot nul te herleiden.

 

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Dhondt niet. Dhondt is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Dhondt is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

 

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst info@dhondt.be .

 

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Dhondt. Dhondt kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

Artikel 4: Online aankopen

Het assortiment vindt de Klant terug op www.dhondt.be. Een keuze van artikelen kan worden geselecteerd en in een niet-bindend virtueel winkelmandje worden geplaatst. Na definitieve keuze kan de Klant overgaan tot effectieve bestelling. Alvorens definitief te betalen kan de klant zijn bestelling nazien

 

De betaling gebeurt via een beveiligd betalingssysteem met BANCONTACT, MASTERCARD, VISA, PAYPAL, APPLEPAY of IDEAL

 

Dhondt is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is. 

 

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Bij ontvangst & na betaling van de bestelling van de klant worden de goederen verstuurd binnen een redelijke periode. Doorgaans is de leveringsperiode 2 werkdagen. Hierop kan soms een afwijking zitten van 1 of 2 dagen. Retour is altijd op kosten van de klant.

 

Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in België en Nederland.

 

De levering gebeurt door een van de door Dhondt geselecteerde verzendmethoden (GLS). Alle producten worden standaard niet gemonteerd geleverd.

 

Verzendingskost voor colli’s onder de € 60 totaalwaarde wordt een verzendkost van € 7.50 aangerekend. En dit zowel voor verzendingen naar een adres in België of Nederland

 

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Dhondt via webshop@dhondt.be

 

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Dhondt was geboden. 

 

Meer info over verzenden en retourneren vind je hier terug.  

 

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Dhondt.

 

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Dhondt te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

 

Artikel 7: Herroepingsrecht

 

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Dhondt.

De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant Dhondt Interieur NV, Torhoutsesteenweg 100, 8200 Brugge – 032 50 40 00 13 – webshop@dhondt.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Dit binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen.  De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht. 

 

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

 

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na ontvangst van de goederen, terugzenden of overhandigen aan Dhondt Interieur NV, Torhoutsesteenweg 100 – 8200. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

 

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant. 

 

Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Dhondt zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

 

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal Dhondt Interieur NV alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat Dhondt Interieur NV op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan Dhondt Interieur met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

 

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door Dhondt Interieur NV geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

 

Dhondt Interieur NV betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht.

 

Producten die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht:

  1. Maatwerkproducten
     Producten die volgens de specifieke wensen van de consument zijn vervaardigd (bestellingen) of duidelijk gepersonaliseerd zijn, vallen niet onder het herroepingsrecht. Denk hierbij aan op maat gemaakte meubels, gegraveerde sieraden of bedrukte kleding.
  2. Bederfelijke goederen
     Voedingsmiddelen en andere producten met een beperkte houdbaarheid kunnen niet worden teruggestuurd. Dit geldt bijvoorbeeld voor verse voedingswaren, bloemen of farmaceutische producten.
  3. Verzegelde producten om hygiënische of gezondheidsredenen
     Producten zoals ondergoed, badkleding, cosmetica of medische artikelen waarvan de verzegeling na levering is verbroken, kunnen niet worden geretourneerd.
  4. Digitale inhoud zonder fysieke drager
     Zodra een consument instemt met de directe uitvoering van de levering van digitale inhoud (zoals e-books, muziekdownloads of software) en erkent dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest, is terugbetaling niet meer mogelijk.
  5. Diensten die volledig zijn uitgevoerd
     Indien een consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met de uitvoering van een dienst (zoals een spoedreparatie of een boeking voor een evenement) en erkent dat hij zijn herroepingsrecht verliest na volledige levering, kan hij geen annulering meer vragen.
  6. Krant- en tijdschriftabonnementen
     De levering van losse edities van kranten, tijdschriften of magazines valt buiten het herroepingsrecht, hoewel abonnementen hierop in sommige gevallen wél herroepen kunnen worden.
  7. Vrijetijdsbesteding en vervoer met vaste datum
     Diensten met betrekking tot accommodatie, vervoer, autoverhuur, catering of vrijetijdsactiviteiten die op een specifieke datum of binnen een bepaalde periode worden geleverd, kunnen niet worden herroepen. Denk aan hotelboekingen, vliegtickets of concertkaartjes.
  8. Alcoholische dranken met wisselende waarde
     Wanneer de prijs van alcoholische dranken afhankelijk is van marktfluctuaties en het contract voorziet in een levering na 30 dagen, is het herroepingsrecht niet van toepassing.
  9. Dringende herstellingen en onderhoudswerken
     Als een consument uitdrukkelijk vraagt om dringende herstellingen of onderhoud (bijvoorbeeld een loodgieter voor een lekkage), geldt er geen herroepingsrecht zodra de werken zijn uitgevoerd.

 

 

Artikel 8: Garantie

Krachtens de wet van 1 juni 2022 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie van 2 jaar geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd. 

 

Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.

 

Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de Dhondt klantendienst via webshop@dhondt.be en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan Dhondt Interieur NV.  

 

De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

 

Artikel 9: Klantendienst 

Wij hebben klanttevredenheid hoog in het vaandel staan. Wanneer je klachten hebt horen we dat dus graag. Laat het ons weten via info@dhondt.be. Vermeld indien van toepassing het klantnummer en bestel- of factuurnummer. We gaan dan samen op zoek naar een oplossing. 

 

We streven ernaar je zo snel mogelijk te helpen. Doorgaans worden berichten binnen de 48u (weekdagen) beantwoord. Bij feestdagen of (verlengde) weekends kan het wat langer duren. Bedankt voor het begrip.

 

“Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwaliceerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.“

 

Artikel 10: Sancties voor niet-betaling

De Klant krijgt van ons een eerste gratis herinnering.  Na deze herinnering respecteren wij een wachttermijn van 14 dagen, daarna volgen de nalatigheidsintresten op laattijdig betalen.  Wij hanteren de geldende referentie-interestvoet aangegeven in de Belgische wet inzake betalingsachterstand.

 

Onverminderd het voorgaande behoudt Dhondt zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

 

Artikel 11: Privacy

De verantwoordelijke voor de verwerking, Dhondt Interieur NV respecteert de Belgische wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van de persoonlijke gegevens.

 

De door u meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden:

U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van uw persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kunt u via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Dhondt Interieur NV, info@dhondt.be, gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens. Indien nodig kunt u ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist, niet volledig of niet pertinent zouden zijn.

 

In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing: U kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing. Hiertoe kan U zich steeds richten tot Dhondt Interieur NV via e-mail info@dhondt.be

 

Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden. 

 

De klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het gebruik van zijn paswoord. Uw paswoord wordt gecodeerd opgeslagen, Dhondt heeft dus geen toegang tot uw paswoord.

 

Indien u vragen heeft over deze privacy statement, kunt u ons contacteren via info@dhondt.be

 

Artikel 12: Aantasting geldigheid - niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten. 

 

Het nalaten op gelijk welk moment door Dhondt om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten. 

 

Artikel 13: Wijziging voorwaarden 

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Dhondt Interieur NV. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden. 

 

Artikel 14: Bewijs

De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen. 

 

Artikel 15: Toepasselijk recht - Bevoegde rechter 

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met uitzondering van het Verdrag van Wenen inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. Tenzij de Klant een consument is, zijn bij eventuele geschillen uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement […] bevoegd. 

 

Artikel 16: Recupelbijdrage

Als handelaar nemen wij uw oude toestel gratis terug, bij aankoop en ontvangst van een gelijkaardig nieuw toestel.

 

 

 

 

BIJLAGE 1: MODELFORMULIER VOOR HERROEPING 

 

Beste Klant, dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

 

Aan Dhondt Interieur NV, Torhoutsesteenweg 100, b-8200 Brugge of via webshop@dhondt.be

 

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

 

Besteld op (*)/Ontvangen op (*):

 

Naam/Namen consument(en) :

Klantennummer:

Adres consument(en) :

 

 

Datum :

 

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

Winkelmandje
Winkels & Openingstijden
12.png

Dhondt Brugge

Torhoutsesteenweg 100
8200 Brugge

ma - za : 10:00 - 18:00
zo : Gesloten
+32 50 40 00 10
Meer Informatie

11.png

Dhondt Sint-Martens-Latem

Kortrijksesteenweg 115
9830 Sint-Martens-Latem

ma - za : 10:00 - 18:00
zo : Gesloten
+32 92 80 01 91
Meer Informatie

10.png

Dhondt Roeselare

De Munt 44
8800 Roeselare

ma - za : 10:00 - 18:00
zo : Gesloten
+32 51 22 76 92
Meer Informatie

Favoriet
Mijn account
*
*
OF